Menu

3 alimente pentru un creier sanatos

Creierul necesita cel putin 40 de substante diferite (minerale, vitamine, aminoacizi esentiali, acizi grasi) pentru a functiona corect. Evident, nu exista un aliment „complet” capabil sa furnizeze toate aceste substante. Prin urmare, bunul simt ii determina pe oameni sa-si modifice dieta cat mai mult posibil pentru a le atinge pe toate. Anumite alimente se remarca totusi si sunt deosebit de benefice.

  • Somon pentru a mentine structura creierului

Creierul este cel mai gras organ din corpul uman. Dar, spre deosebire de cele continute in tesutul adipos, aceste grasimi nu servesc drept rezerva: intra in compozitia membranelor biologice ale neuronilor. Aceasta invelis gras nu numai ca protejeaza neuronii, ci promoveaza si crearea de noi conexiuni intre celule.

Aceasta structura se datoreaza in special faimosilor acizi grasi omega-3, mai des numiti „grasimi bune” si din care somonul este una dintre cele mai bune surse. Studiile au aratat ca deficientele acestor acizi grasi induc usoare disfunctii neurofiziologice si pot afecta calitatea somnului si a invatarii.

  • Afinele si imbunatatirea functiilor cognitive

Creierul uman este un organ foarte lacom. Degradarea resursei sale preferate, zaharul, elibereaza molecule oxidante care sunt in cele din urma responsabile de imbatranirea acestuia. Acestia sunt faimosii radicali liberi. Din fericire, exista substante care fac posibila combaterea acestora si incetinirea acestui fenomen de senescenta, strans legat de patologiile neurodegenerative (boala Parkinson, boala Alzheimer etc.) : antioxidantii.

Se pare ca afinele au cele mai mari activitati antioxidante dintre toate fructele. Consumul lor ar incetini deci declinul functiilor cognitive, dar nu numai, s-ar putea chiar sa le imbunatateasca.

  • Strugurii pentru imbunatatirea abilitatilor cognitive

La fel ca afinele, strugurii contin multi antioxidanti, in special flavonoizi, cum ar fi quercetina, miricetina, catechinele, antocianinele si in special resveratrolul, o substanta care este in principal responsabila de beneficiile vinului.

Toate aceste molecule fac posibila incetinirea actiunii radicalilor liberi generate de consumul mare de zaharuri din creier. Mai multe studii au aratat ca un consum de struguri are un efect asupra abilitatilor motorii si a memoriei.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.