Menu

Dieta dupa 60 de ani- ce trebuie sa stii

Organismul vostru sufera schimbari odata cu inaintarea in varsta, insa o dieta echilibrata te va ajuta sa te mentii sanatos. Indiferent de varsta, fructele si legumele au o importanta majora si trebuie sa fie prezente in alimentatia noastra zilnica. De asemenea, laptele, proteina de origine animala, ouale, mazarea, painea, orezul, cartofii si pastele aduc beneficii, consumate in cantitati potrivite. Asigurati-va ca mancati peste cel putin odata pe saptamana. Consumati alimentele ce contin grasime sau zahar cu grija, in cantitati mici.

Dieta dupa 60 de ani

Alimentele ce contin fibre sunt benefice pentru digestie. Constipatia apare mai des odata cu inaintarea in varsta, insa alimentele bogate in fibre previn aparitia aceasteia, dar si a altor cateva probleme de la nivelul sistemului digestiv.

Fierul este important pentru starea noastra de sanatate generala. Lipsa de energie, de exemplu, poate fi cauzata de lipsa de fier. Cea mai buna sursa de fier este carnea rosie, slaba. Studiile arata ca barbatii trecuti de 51 de ani au nevoie de 2 portii a cate 32,5 g de carne rosie, cum ar fi mielul, vita sau porc, iar femeile 2 portii de 65g pe zi. Fierul se gaseste si in legume, precum mazarea, fasolea si lintele, dar si in oua, paine, legume verzi si cerealele pentru micul dejun. Ficatul este o sursa buna de fier, insa consumat in cantitati mari, poate dauna sanatatii.

Consumul alimentelor bogate in calciu va poate ajuta sa evitati osteoporoza. Sursele recomandate sunt produsele lactate, precum laptele, branza si iaurtul, insa alegeti variantele de produse cu cantitati reduse de grasime. Calciul se gaseste si in broccoli, varza, boabe de soia si tofu.

Prea multa sare poate creste tensiunea arteriala, ceea ce va supune unui risc crescut de probleme de sanatate, cum ar fi bolile cardiace sau chiar un accident vascular cereblar. Cea mai mare cantitate de sare pe care o consumam zilnic, este deja in alimente, cum ar fi in paine, cereleale si altele deja pregatite. Verificati etichetele alimentelor inainte de a le cumpara si alegeti-le pe cele care contin mai putina sare.

Vitamina D este importanta pentru sanatatea oaselor si pentru prevenirea osteoporozei, iar expunerea la soare este cea mai usoara modalitate de a beneficia de aceasta. Sursele alimentare sunt ouale, unele cereale pentru micul dejun si pestele uleios.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.