Menu

Pierderea în greutate a copiilor supraponderali

În cazul în care copiii au o greutate mai mare decât cea normală pentru vârsta lor, părinţii ar trebui să îşi pună un semn de întrebare şi să îi ajute să slăbească într-un mod cât mai sănătos, urmând îndeaproape sfaturile medicilor pediatri. Ceea ce funcţionează pentru adulţi poate să nu fie cel mai bun pentru copii, aşa că dietele luate după ureche pot fi chiar periculoase.

În primul rând, trebuie stabilit care este greutatea ideală pentru fiecare vârstă. Mulţi copii mai mici sunt în continuă creştere, aşa că este posibil să fie nevoie să îşi menţină greutatea, chiar dacă nu sunt în grafic.

Părinţii ar trebui să spună „nu” dietelor şi suplimentelor. Primul impuls poate fi acela de a pune copilul la o dietă, dar, dacă pediatrul nu o recomandă, ar trebui evitate aceste măsuri drastice de reducere a caloriilor. Există riscul ca cel mic să nu mai primească nutrienţii şi caloriile de care are nevoie pentru a creşte într-un mod armonios. În plus, multe diete pot învăţa copilul că anumite elemente sunt „rele” sau în afara limitelor, ceea ce poate schimba modul în care se raportează la mâncare mai târziu în viaţă.

Nici medicamentele sau suplimentele pentru pierderea în greutate nu sunt o idee bună (cu excepţia cazului în care le prescrie medicul). Există extrem de puţine cercetări cu privire la modul în care aceste pilule afectează copiii, astfel încât consecinţele pe termen lung pot fi catastrofale.

Pentru ca un copil să înveţe cum să se alimenteze într-un mod cât mai sănătos, întreaga familie ar trebui să îşi schimbe obiceiurile alimentare. Copiii învaţă prin puterea exemplului, aşa că este important ca părinţii să fie un model pentru ei. Un studiu a descoperit că copiii au mult mai multe şanse să slăbească atunci când şi părinţii lor au slăbit.

Pentru ca schimbarea să nu fie majoră, părinţii pot alege să modifice câte un obicei alimentar în fiecare săptămână:

  • Înlocuirea băuturilor îndulcite cu zahăr, cum ar fi sucul, cu apă sau cu lapte cu conţinut scăzut de grăsimi sau chiar fără grăsimi.
  • Consumul unui mic dejun sănătos. O masă de dimineaţă cu cereale integrale şi proteine, precum o bucată de pâine prăjită cu unt de arahide, îl va ajuta să se simtă sătul, aşa că nu va mânca mai târziu.
  • Înlocuirea cerealelor rafinate, precum pâinea albă şi orezul alb, cu cereale integrale, cum ar fi pâinea integrală de grâu şi orezul brun sau sălbatic.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.