Menu

Dieta in astm – alimente de evitat si de consumat

Desi nu exista recomandari dietetice specifice pentru dieta in astm, cercetarile au aratat ca mai multe alimente sustin functia pulmonara, imbunatatesc sistemul imunitar al organismului si reduc simptomele astmului. Cu toate acestea, anumite alimente pot agrava simptomele astmului bronsic sau pot creste probabilitatea aparitiei acestuia.

Alimente de evitat

  • Alimente care contin sulfiti

Sulfitii sunt conservanti care se gasesc adesea in alimentele si bauturile conservate, cum ar fi alcoolul, alimentele murate, sucurile de lamaie imbuteliate si fructele uscate.

Persoanele cu astm care au un nivel ridicat de sulfiti in dieta lor pot constata ca simptomele astmului se agraveaza.  Specialistii avertizeaza ca produsele alimentare care contin sulfiti, in special vinul, poate declansa chiar si un atac de astm. Un studiu din 2018 confirma faptul ca vinul alb poate duce la reactii de intoleranta la persoanele cu astm.

  • Salicilati

Salicilatii sunt compusi care se gasesc in ceaiuri, cafele, alimente condimentate sau alimente aromate cu ierburi. Unele persoane cu astm pot fi sensibile la acesti compusi si ar putea fi mai susceptibile sa experimenteze o aparitie a simptomelor.

  • Fast food

Consumul de fast-food la copii si adolescenti de 3 ori pe saptamana sau mai mult creste riscul de astm bronsic sever, precum si alte probleme de sanatate.

Alimente de consumat

  • Alimente sau suplimente cu vitamina D

Dovezile sugereaza ca nivelurile scazute de vitamina D au legaturi cu un risc crescut de atacuri de astm la copii si adulti. De asemenea, indica faptul ca administrarea unui supliment de vitamina D in fiecare zi poate reduce semnificativ riscul internarii in spital pentru un atac de astm sever. Surse alimentare de vitamina D includ:

  • peste gras, cum ar fi somonul, tonul si macroul;
  • ciuperci;
  • galbenusuri de ou;
  • branza;
  • ficat.

Beta caroten

Fructele si legumele portocalii si rosii contin beta caroten. Exemplele includ:

  • morcovi;
  • cartofi dulci;
  • ardei rosu si galben;
  • pepene galben;
  • caise;
  • varza si spanacul.

Flavonoide si seleniu

Fructele si legumele contin, de asemenea, antioxidanti numiti flavonoizi si seleniu, care au beneficii antiinflamatorii. O mare varietate de fructe contin flavonoide, inclusiv:

  • mere;
  • fructe de padure;
  • struguri;
  • ceai negru si verde.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.