Menu

Diabetul gestational: un diagnostic apasator pentru orice gravida

Diabetul gestational apare adesea brusc in timpul sarcinii si este o tulburare de toleranta la carbohidrati care duce la hiperglicemie de severitate variata. Ca si in cazul altor tipuri de diabet, diabetul gestational este o tulburare a reglarii glicemiei (zaharul din sange) care determina excesul de glucoza in sange (hiperglicemie cronica).

Diabetul gestational apare la femeile insarcinate pana la sfarsitul celui de-al doilea trimestru. Poate fi complet asimptomatic si sa treaca astfel neobservat sau poate sa prezinte simptome similare celorlalte tipuri de diabet: sete intensa, urinare frecventa si abundenta, oboseala semnificativa, mici stari de disconfort.

Diabetul gestational poate fi prezent doar in perioada sarcinii si apoi sa dispara sau poate sa fie un indicativ pentru un diabet necunoscut anterior. In toate cazurile, diabetul gestational trebuie monitorizat si tratat indeaproape, deoarece prezinta un risc atat pentru mama, cat si pentru copil.

Cum poate fi evidat diabetul gestational

  • O dieta echilibrata si controlata de carbohidrati (zaharuri) sta la baza unui bun management al diabetului gestational. Deci, femeile care au diabet gestational, trebuie sa mentina nivelul glicemiei in limite acceptabile si sa evitate cresteri excesive (hiperglicemie). Pentru a gestiona impactul dietei asupra glicemiei, este foarte util ca viitoarele mame sa urmareasa de fiecare data informatiile curpinse in dreptul Indicelui glicemic al unui aliment. Cu cat este mai mare indicele glicemic (GI), cu atat creste semnificativ zaharul din sange. Reversul este, desigur, valabil. Scopul este sa se favorizeze alimentele cu GI scazut sau mediu, sau cel putin sa se evite cele cu un GI ridicat care vor creste prea mult glicemia.
  • Fructele si legumele sunt alimente excelente pentru sanatate care, pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, induc o crestere a zaharului din sange destul de moderata. Cel mai bine este sa fie consumate fructele la sfarsitul mesei pentru a limita cresterea glicemiei. Legumele pot fi consumate in voie, fara nicio exceptie.
  • Leguminoasele (lintea, fasolea uscata, mazarea) au, de asemenea, avantaje nutritive incontestabile in timpul sarcinii: bogate in proteine ​si aminoacizi esentiali, fibre si minerale, vitamina B9, au un efect extraordinar asupra reglarii glicemiei.
  • Bogat in proteine, dar si in acizi grasi si vitamine, carnea, pestele si ouale sunt un grup alimentar in sine, care nu trebuie ignorat in timpul sarcinii, mai ales ca niciunul dintre aceste alimente nu contine carbohidrati, deci nu vor creste glicemia.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.